Geplaatst op

Jeugdhulpdeskundigevoor 28 – 36 uur per week bij de Afdeling Jeugd Gemeente Alkmaar

Ben jij die sociaalvaardige, kritische, klant en resultaatgerichte collega? Kun je zelfstandig werken binnen een zelf organiserend team, maar ben je ook een teamplayer? Blijf je presteren onder druk en kun je je hierin flexibel opstellen? Kun jij balans vinden tussen regels en maatwerk en deze op de juiste manier verantwoorden? En geeft het jou energie als je een ondersteuningsadvies kunt vertalen naar een passend aanbod? En gaat jouw hart sneller kloppen om als spin in het web te opereren tussen de uitvoering, beleid en contractmanagement?

Door middel van je ‘hands on mentaliteit’ weet je snel je weg te vinden in de organisatie en vervul je daarin een verbindende rol. Om deze reden is het belangrijk dat je mondelinge en schriftelijke communicatie effectief, duidelijk en bondig is. Jij weet moeiteloos te schakelen tussen verschillende taken, die afwisselend en snel na elkaar om jouw aandacht vragen. Je houdt dus van een uitdagende baan!
Ben jij diegene die betekenisvol werk wil doen?
Dan nodigen wij je graag uit voor een gesprek!

Het team Jeugdhulpdeskundigen bestaat uit 7 collega’s.

Algemene kenmerken functie:
Als Jeugdhulpdeskundige beweeg je tussen uitvoering en beleid. Je werkt intensief samen met de Jeugd&gezinscoaches, kwaliteit-beleidsmedewerkers en contractmanagers. De Jeugdhulpdeskundige is een SKJ-geregistreerde professional met uitgebreide ervaring op het gebied van indiceren, kind- en gezinsproblematiek en aanbod jeugdhulp. De Jeugdhulpdeskundige verbindt passend jeugdhulpaanbod aan de zorgvraag van het gezin, stelt de juiste beschikking op en is aanspreekpunt voor de jeugd- en gezinscoaches, contractpartners, gecertificeerde instellingen, huis-/jeugdartsen en het regionale team van inkoop en contractmanagement.

Voor deze functie beschik je over brede kennis van jeugdhulp en vind je het leuk om mee te denken over beleid van inkoop Jeugd en werkprocessen binnen het sociaal domein. Je houdt van werken in een dynamische en complexe omgeving.

Hoofdactiviteiten:

• matcht passend jeugdhulpaanbod met de hulpvraag en doelen
  • toetst aan de jeugdwet en verordening Jeugdhulp en stelt de beschikking op
  • heeft goed zicht op het zorglandschap en signaleert hierin trends en ontwikkelingen en geeft daardoor gevraagd en ongevraagd advies
  • streeft naar een goede samenwerking met zorgaanbieders
  • voert samen met de inkoop-contractmanager de contractmanagement gesprekken
  • opereert als een verbindende schakel tussen uitvoering – beleid – kwaliteit – management en de Regionale Netwerkorganisatie
  • neemt hierin een adviserende en signalerende rol aan
  • heeft kennis van Jeugdhulp in de regio en de Jeugdwet
  • wordt ingezet om in ‘Jeugdhulp’ onderwerpen mee te denken
  • draagt actief bij aan verschillende werk- project – stuurgroepen, doorontwikkelingen en het herschrijven van (werk)processen.
    Functie-eisen
  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Je hebt kennis van de sociale kaart van de regio Alkmaar
  • Je bent bekend met de jeugdwet en hebt basiskennis van bestuursrecht, passend onderwijs, WMO,WLZ en participatiewet
  • Je bent op de hoogte van actuele ontwikkeling in het sociaal domein
  • Kennis van PGB financiering
  • Affiniteit met contractbeheer
  • Relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan binnen de gemeentelijke overheid of een jeugdzorgaanbieder
  • Beschikken over een SKJ-registratie

Ons aanbod
Een leuke, uitdagende functie! We bieden jou de ruimte om je talenten in te zetten, te ontwikkelen en om eigen ideeën in te brengen.

Afhankelijk van je kennis, opleiding en ervaring biedt Stichting Groeimee voor deze functie een maximum salaris van €4973,88 bruto per maand (CAO Jeugdzorg schaal 10 per 01-01-2024) bij een 36urige werkweek. Met daarbij prima secundaire arbeidsvoorwaarden en scholingsbudget. Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid op een vast contract.

Meer informatie en solliciteren

Is deze baan op jouw lijf geschreven? Dan zien we jouw cv en sollicitatiebrief graag tegemoet! Voor nadere en vrijblijvende informatie over deze functie kan op werkdagen contact opgenomen worden met het team jeugdhulpdeskundigen gemeente Alkmaar op het nummer 072-5488797.
Vrijblijvend koffiedrinken om meer indruk te krijgen, kan altijd!

Reageer dan voor 6 mei 2024 naar sollicitatie@stichtinggroeimee.nl gericht aan Ilje Mollerus manager Stichting Groeimee.